Det lilla bussbolaget med kontoret på fickan

Webbplats med bokningssystem

Wänseths Buss i Storlien är ett litet bussföretag med som kräver minimal administration för att fungera. Wänseths Buss har satsat på att digitalisera beställningar och kontaktvägar. Wänseths Buss är bussbolaget med kontoret på fickan.

Bokningssystem visas i mobiltelefon
Vy innifrån en buss från Wänseths Buss
Bokningsvy visas i laptop

Resultat

2 127 bokningar under sommaren 2017

Under sommarsäsongen 2017 gjordes 2 127 onlinebokningar av bussbiljetter hos Wänseth Buss. 

 ca 21 000 onlinebokningar sedan systemet lanserades sommaren 2010

(fram till mars 2018)

Design och funktion

Utveckling av bokningssystem

Wänseth Buss i Storlien erbjuder buss- och taxiresor efter kundens önskemål och hjälper gärna sina kunder att resa enklet och bekvämt. 

För att förenkla bokning och administration av resorna har Internetmedia byggt upp ett boknings­system på webbplatsen. Där kan kunden boka sin tur- och returresa, och även göra tillägg för hund, cyklel eller pulkat. Betalningen görs direkt på webben via PayEx.

Responsiv webbplats

Marknaden ställer nya krav på webbsidor och dess utförande. Idag är det ett krav från Google att en webbsida ska vara responsiv för att finnas med högt uppe i sök­resultaten. Internetmedia har därför byggt upp webb­platsen responsivt så att den anpassar sig till besökarens skärm och skärm­upplösning. Därmed så visas webb­platsen snyggt med samma funktioner på dator, mobil och läs/surfplatta.

Vårt uppdrag

Idé och koncept, formgivning av responsiv webbplats. Utveckling av bokningssytem för transferbuss.

Projektgrupp

Kristina Orjala, webbdesign och produktion • Kalle Brisland, Webbutveckling • Joakim Persson, digital rådgivning

Vill du ha ett boknings­system utvecklat för din webbplats?