Kreativ webb­lösning för ökad försäljning

Webbsida för städbolag i Östersund

Pressateljén erbjuder städning, kemtvätt, fönsterputs och andra hushållsnära tjänster. För att öka tillgängligheten och underlätta kundkontakten har Internetmedia hjälpt till att utveckla en ny mobilanpassad webbplats för att presentera de olika städ- och kemtvättstjänsterna. 

Offertlösning ger hög konver­terings­grad

Responsiv webbplats ger snabb kontakt med kunderna

Den nya webbplatsen har responsiv design och mer renodlat innehåll. Tillgänglighet är viktigt för företaget och huvudfokus på sidan är att skapa smidiga kontaktvägar.

Smidig väg till offert

Med hjälp av en specialutvecklad kalkylator kan besökaren också snabbt räkna ut ett ungefärligt pris på städningen utifrån aktuell boendeyta och önskat städintervall och därefter anmäla sitt intresse. Funktionen underlättar betydligt för kunden att få ett individuellt uträknat prisförslag och genererar därigenom fler affärer åt företaget.

Vårt uppdrag

Idé, webbdesign, utveckling av webbsida med kalkylatormodul.

Projektgrupp

Kristina Orjala, projektledning • Johan Lindström, webbdesign och produktion •  Joakim Persson, säljare.

Referensutlåtande

Pressateljén ville förnya sin webbsida både grafisk och funktionsmässigt. Efter ett besök från Joakim bestämde vi oss för att genomföra denna förändring. Vi ser vår webbsida som huvudmedia och således mycket viktig del i vårt företags utveckling.

Med över 1500 besök under augusti 2016 kan vi konstatera att webbsida gör sitt jobb på ett mycket bra sätt. Dessutom ser vi klart och tydligt att om man söker på någon av våra tjänster ex. Hemstäd, Flyttstäd eller Fönsterputs på Google kommer man i många fall till oss. Det tycker vi är roligt och framförallt skapar det en hög konverteringsgrad. En viktigt del i vår webbsida är den utökade funktionen som hjälper besökaren att få rätt pris på sin städning. Den har blivit mycket uppskattad.

Jag kan givetvis rekommendera andra företag att ta hjälp av Internetmedia. Allt på ett ställe med toppservice!

Niclas Henriksson, Driftschef
 

Vill du också öka för­säljningen med en webb- eller system­lösning?